czwartek, 10 marca 2011

Bagietki z rozmarynem i oliwkami

    Ostatneigo lata na wakacjach w Prowansji jadłam w jednej piekarni chlebek z oliwkami i bardzo mi smakował. Koniecznie chciałam upiec sobie teraz takie aromatyczne pieczywo, kiedy słońce świeci i przypomina mi, że znów będzie ciepło. Bagietki są świetne- pulchne w środku i chrupiące na zawnątrz. Pachnące oliwkami i rozmarynem. Zrobiłam je z przepisu Jafrey'a Hamelamana, który znalazłam na tej stronie i częściowo zmodyfikwałam. Piewszą zjadłam z kozim twarożkiem, drugą z serem Wasabi (jak zobaczyłam intensywnie zielony ser to jego zakup był już przesądzony;) Resztę bagietek zamroziliśmy.

Skadniki :
POOLISH:
220 g mąki 550
110g mąki chlebowej
330g wody
0,2g suszonych drożdży lub 0,7 świeżych

Ciasto:
660g POOLISH (wszystko)
450g mąki 550
220g mąki chlebowej
330g wody
20g soli (ja dodałam tylko 5 łyżeczek, bo przestraszylam się tej ilości, ale myślę, że mogłam dać więcej)
2,9g suszonych drożdży lub 10,4g świeżych
1 łyżka drobno posiekanych listków rozmarynu
duża garść oliwek - drobno pokrojonych


Poolish: Drożdże rozpuścić w wodzie, dodać mąkę i wyrobić na gładkie ciasto. Miskę przykryć plastikiem i pozostawić na 12-16 godzin w temperaturze pokojowej.


Ciasto: Wszystkie składniki wrzucić do miksera i miksować na najwolniejszym programie aż wszystkie składniki się połączął. Ewentualnie można w tym momencie dodać jeszcze troszeczkę wody lub mąki. Miksowanie zakończyć na kolejnym programie. Ciasto pozostawić w wysmarowanje oliwą misce, przykryte ściereczką na około 2 godziny - do podwojenia objętości. Odpowietrzyć. Podzielić na 5 części po około 340g. Uformować kule i pozostawić na posypanej mąką powierzchni, przykryte folią spożywczą na 10-30 minut, by odpoczeły. Uformować odpowiedniej wielkości bagietki. Odzielić je od siebie i przykryć ściereczką. Aby nie wyschły można dodatkowo jeszcze przykryć folią. Pozostawić na około 1,5 - 2 godzin w ciepłym miejscu (w przepisie 24,5 stopnia). Piekarnik rozgrzać do 240 stopni ( w przepisie pieczemy bagietki na kamieniu - ja nie mam takiego, więc piękę na blaszce przykrytej papierem do pieczenia (fałduję tak papier by bagietki się ze sobą nie mogły zetknąć). Piekarnik spryskać wodą lub wstawić naczynie z gorącą wodą do środka.Piec 24-26minut. Ostudzić na kratce.

3 komentarze:

  1. Akurat zaopatrzyłam się w świeży rozmaryn, oliwki są... nic, tylko piec! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przywiozłam z Włoch rozmaryn. mam wielką ochotę na takie bagietki..

    OdpowiedzUsuń
  3. kuszące;) uwielbiam domowe pieczywko

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...