piątek, 25 marca 2011

Zupka z czosnku niedźwiedziego z prażonymi migdałami i jajkiem w koszulce

Ja nie mogę przestać cieszyć się z wiosny - od razu mam pełno energii, tysiące planów i idei  a cała promienieje, gdy widzę jak wiosna pojawia się też na rynku! Pojawiła się pani od serków kozich, pojawiły się stragany z kwiatami, pan od ziół...no i przede wszystkim pierwsze zwiastujące wiosnę szparagi, truskawki,rabarbar, czosnek niedźwiedzi...mmm....!
Teraz pisząc ten post siedzę na balkonie, błękitne niebo, letnia pogoda, a ja marzę o jakimś orzeźwiającym orzeźwiającym, owocowym sorbecie...mmm...
Wróćmy jednak do czosnku niedźwiedziego - jest on bardzo zdrowy, ma podobne właściwości do czosnku: obniża ciśnienie, poziom złego cholesterolu i pomaga nam walczyć z chorobą. Smakuje jak czosnek, jednak jest moim zdaniem dużo delikatniejszy. Pierwszy raz spotkałam się z nim tutaj, w Niemczech- tylko zaczeła sie wiosna i jest go pełno na rynku. Ostatnio jadłam białe szparagi zawinięte w naleśniki z czosnku niedźwiedziego -to było dopiero przepyszne (zresztą pierwsze zjedzone przeze mnie szparagi w tym roku;)).
Zupkę podałam z prażonymi migdałami i jajkami w koszulkach. Jajka w koszulkach to po prostu jajka gotowane bez skorupek- uwielbiam je, szczególnie jak wbijam się w nie widelcem i całe żółtko się rozpływa;)Zupka była na prawdę pyszna - jeżeli jesteście w stanie zdobyć czosnek niedźwiedzi to polecam!
I pozdrawiam wiosennie:)
Czosnek niedźwiedzi

przepis pochodzi z : lecker.de
Składniki:
15g płatków migdałowych
1 cebula, obrana i posiekana
100g czosnku niedźwiedziego, umytego i posiekanego
25g masła
25g mąki
1 l bulionu warzywnego
100g śmietany 18%
sól i pieprz
szczypta cukru
świeżo tarta gałka muszkatałowa
2 łyżeczki octu z białego wina
4 jajka (ja dałam 2)


Migdały prażyć na suchej patelni, odłożyć. W garnku rozgrzać masło, dusić w nim cebulę, dodać mąki i wszystko połączyć. Dodać Czosnek niedźwiedzi, mieszać przez chwilę i zalać bulionem. Zagotować, dodać śmietanę. Doprawić gałką muszkatałową, solą i pieprzem, ewentulanie też szczyptą cukru. Jeszcze raz zagotować i odstawić. W międzyczasie zagotować 1l wody z octem i łyżeczką soli i wyłączyć gaz. Jajka wbić osobno do szklanek. Pojedyńczo powoli i ostrożnie wpuszczać do wody i gotować je 4 minuty. Ostrożnie wyławiać z wody, by się nie rozpadły i osuszyć z wody (ja wyławiam je małym siteczkiem). Zupkę posypać migdałami i podawać z jajkiem. Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. Nazwa mówi mi, ze to nie jest łątwa potrawa :) Ale czego się nie robi dla czosnku niedźwiedziego? ;) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem, czy w Polsce można kupić świeży czosnek niedźwiedzi - dotychczas nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widze, ze i Ty kochasz czosnek niedzwiedzi :)
    A na szparagi jeszcze musze tu troche poczekac; tzn na te lokalne, bo te z innych zakatkow swiata tez sa juz rzecz jasna w supermarkecie ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lada dzień powinnam mieć świeży czosnek niedźwiedzi, więc zapamiętam ten przepis.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ah ten czosnek i jego uroki ;-))

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. molisia:Nazwa mówi mi, ze to nie jest łątwa potrawa :) Ale czego się nie robi dla czosnku niedźwiedziego? ;) Pycha!

    To tylko myle wrażenie- zupkę można przygotować w 30 minut:)

    hania-kasia: Ciekawa jestem, czy w Polsce można kupić świeży czosnek niedźwiedzi - dotychczas nie spotkałam.


    W Polsce czosnek niedźwiedzi jest niestety objęty częściową ochroną, więc na pewno trudniej go dostać, ale można go też kupić w doniczce, albo same nasionka zasiać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam czosnek niedźwiedzi. na taki pomysł z zupą nie wpadłam. to musi być ciekawa wersja zupy czosnkowej.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...