środa, 23 marca 2011

Crumble z truskawkami, malinami i rabarbarem

Błękitne niebo, 20 stopni, na rynku truskawki, rabarbar i maliny...Poczułam powiew lata i mimo, że może jeszcze nie czas...może jeszcze nie sezon...być może to wszystko bardzo drogie, ale to nic - jest wiosna i mi się chciało truskawek z rabarbarem!:) Crumble to sposób na bardzo szybki deser, najlepiej smakuje prosto z piekarnika podawane z kulką lodów lub z bitą śmietaną.

Składniki:
200g mąki
100g masła
80g cukru
0,5 opakowania cukru waniliowego
4 łodygi rabarbaru
opakowanie truskawek
garść malin (ewentualnie - jak dla mnie lepsze jest bez malin- nie lubie jak jest za słodko, truskawki z rabarbarem tworzą razem moją ulubioną, lekko kwaskowatą słodycz)

Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Składniki na posypkę zagnieść tak by się połączyły. Formę wysmarować masłem, ułożyć w niej na przemian owoce i wszystko posypać ciastem. Piec około 25-30 minut. Podawać ciepłe zlodami lub bitą śmietaną. Smacznego:)

11 komentarzy:

  1. skąd wzięłaś rabarbar o tej porze roku? czekam na niego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany!
    jakie wakacyjne crumble!
    właśnie? a skąd rabarbar!

    OdpowiedzUsuń
  3. Co ja bym dała za świeże truskawki z grządki mojej mamy... Trzeba będzie jednak na to poczekać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale bym zjadła truskawki i rabarbar mmmmmmmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. rabarbar był u nas już drugi tydzień na rynku;)pewnie w szklarni albo pod folią hodowany-nie pytałam się - cała skrzynia pięknego czerwonego rabarbaru nie dała mi się zastanawiać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie smaki lata w jednym crumble! To ja sobie popatrzę chociaż, bo do świeżych truskawek i rabarbaru w moim ogrodzie jeszcze baaaardzo daleko :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja mam wlasnie paczuszke zamrozonego rabarabaru. Musze sobie przygotowac takie pyszne crumble :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmm pyszność...Bardzo fajne u Ciebie!! Chętnie tu zaglądam!!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. o, czyli świeży, a nie z importu, dziwne, jak szybko! w takim razie będę wypatrywać

    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  10. Mary: "Mmmm pyszność...Bardzo fajne u Ciebie!! Chętnie tu zaglądam!!:)"

    Bardzo się cieszę:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale się rozmarzyłam... niestety to tylko sen ;-(
    Chcę takie pyszności ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...