niedziela, 20 marca 2011

Bułeczki pszenne pełnoziarniste z orzechami włoskimi

Postanowiłam pierwszy raz wziąść udział w Weekendowej Piekarni Tym razem propozycje podała Ela z Kartoflanego Pola. Mój S. jest absolutnym fanem orzechów włoskich, także skusiłam się na bułeczki. Były wspaniałe, mięciutkie, orzechowe...Nadają się zarówno na słodko jak i wytrawnie. Polecam tylko zwiększyć porcje, bo z tej wychodzą dosłownie tylko 4 małe bułeczki i szybko pozostaje po nich jedynie wspomnienie;)

Cytuję: 

"Składniki:

65 g orzechów włoskich bez łupin
165 g maki pszennej z pełnego przemiału
10 g świeżych drożdży
1/4 łyżeczki brązowego cukru
50 ml letniego mleka
2 łyżeczki oleju z orzechów włoskich
1/2 łyżeczki soli
1 żółtko

Odłożyć 4 połówki orzechów do przystrojenia bułek, pozostałe rozdrobnić w moździerzu lub zetrzeć na drobnej tarce. [skawola: oczywiście można też w blenderze, ale nie na mączkę, takie małe kawałeczki orzechów świetnie smakują] Make wsypać do miseczki, w środku zrobić zagłębienie, do którego wkruszyć droższe. Dodać cukier i nieco mleka, wymieszać. Odstawić w cieple miejsce na 10 minut. Następnie dodać pozostałe mleko, 50 ml letniej wody, olej, sol i zmielone orzechy. Zagnieść ciasto i wyrabiać ok. 10 minut. Odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę. [skawola: aj jestem w trakcie zachwytu maszyną do pieczenia chleba, która za mnie ciasto zagniotła i w niej także rosło]
Ponownie zagnieść, podzielić na 4 części, z których uformować bułki. Układając na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. [skawola: Ja jeszcze zostawiłam je do napuszenia na około 30 minut pod nasmarowaną olejem folią spożywczą] Bułki naciąć nożem na krzyż. Żółtko wymieszać z 1 łyżka wody, mieszanina posmarować bułki. Do środka każdej bułki włożyć połówkę orzecha włoskiego.  [skawola: ten orzech smakuje na tej bułeczce wspaniele, nie polecam go pomijać] Piec w rozgrzanym piekarniku do 200 stopni przez 20 minut."

10 komentarzy:

  1. Domowe pełnoziarniste bułeczki to pyszności. Uwielbiam je piec.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pełnoziarniste - mniam! i do tego mają w sobie orzechy! Rewelacja! :)

    Zapraszam też tutaj: http://www.studentowiwieje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie sie zapowiadaja:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam kiedyś chleb z orzechami, bułek nigdy nie. Zachęciły mnie, małe, ciemne, puszyste.

    OdpowiedzUsuń
  5. z takimi się jeszcze nie spotkałam :) fajowe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj zjadłabym, nawet w tej chwili na śniadanko :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mhmh.. smaczniutkie bułeczki ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Błagam zrób takie bułeczki jak przyjedziesz !!!!!!!!! i ten chlebek z mąki kasztanowej :) nie wypuszczę Cię nidgzie dopóki tego nie upieczesz !!!!! całuję

    OdpowiedzUsuń
  9. 34 yr old Electrical Engineer Adella Saphin, hailing from Brandon enjoys watching movies like Funny Bones and Sewing. Took a trip to Chhatrapati Shivaji Terminus (formerly Victoria Terminus) and drives a 3500. sprawdz

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...